Formalności przedślubne. Akt III:

ŚWIADECTWO BIERZMOWANIA

czyli uroczystości potwierdzającej

naszą dojrzałość religijną

Przyznam, że konieczność zdobycia tego dokumentu nieco mnie zaniepokoiła.

Nie miałam pojęcia, gdzie jest moje świadectwo bierzmowania, a nawet nie pamiętałam czy w ogóle takowe otrzymałam (świadectwo – nie bierzmowanie ;)).

Już miałam przed sobą wizję przetrzepywania wszystkich znajdujących się w domu rodzinnym książek i skrytek z czasów liceum.

Z moją ówczesną naturą chomika, nie byłoby to łatwe zadanie.

2011 05 09_Confirmation_3355Wyczytałam gdzieś, że wystarczy adnotacja dotycząca bierzmowania na akcie chrztu, ale każdy z tych sakramentów otrzymałam gdzie indziej, nie wierzyłam więc w tak skuteczny przepływ informacji między parafiami.

I tu właśnie zdziwiłam się bardzo pozytywnie!

Okazało się, że na metryce chrztu (którą odbierała zaufana osoba w moim imieniu) znajduje się informacja o bierzmowaniu.

Czyli kolejny dokument możemy odhaczyć z listy 🙂

Tymczasem jutro wieczorem szykuje się wycieczka na Mazury w poszukiwaniu sali (dodam, że szukamy przyjemnego miejsca na obiad po ślubie) oraz kościoła. Nie jedziemy zupełnie w ciemno – wcześniej znaleźliśmy kilka miejsc w internecie i wymieniliśmy kilka mejli (nawet z księdzem!). Nie da się jednak podjąć decyzji bez zobaczenia danego miejsca na oczy. No i czeka nas kolejna porcja formalności…

Trzymajcie kciuki! 🙂

Poland - Mazury - Gizycko

Skomentuj

